• Ajankohtaista
  • Kaikki ajankohtaiset

    Innoflame julkaisee InnoImpact-vastuullisuusohjelman tuleville vuosille

    Innoflame vahvistaa pitkään jatkunutta vastuullisuustyötään julkaisemalla kokonaisvaltaisen InnoImpact-vastuullisuusohjelman vuosille 2025–2028. Ohjelma rakentuu vahvasti yrityksen strategian ympärille ja asettaa kunnianhimoiset tavoitteet kaikille vastuullisuuden osa-alueille.

    Innoflamen uusi vastuullisuusohjelma syntyi perusteellisen kaksoisolennaisuusanalyysin ja sidosryhmäkyselyn pohjalta. Siinä tunnistettiin kestävyysaiheet, joilla on suurin vaikutus sekä liiketoimintaan että ympäröivään maailmaan. Merkittävimmät teemat liittyvät ilmastonmuutokseen, tuotteiden ja materiaalien kiertoon ja laatuun, työntekijöiden (oman ja arvoketjun) turvallisuuteen ja hyvinvointiin, sekä vastuulliseen yrityskulttuuriin.

    Neljä keskeistä teemaa ohjaa toimintaa

    Näiden tunnistettujen teemojen pohjalta InnoImpact-ohjelma rakentuu neljän pääteeman ympärille, joista jokaiselle on asetettu omat konkreettiset tavoitteet, mittarit ja käytännön toimenpiteet.

    Kestävät valinnat keskittyvät ympäristövaikutusten vähentämiseen. Tavoitteena on pienentää yrityksen hiilijalanjälkeä koko arvoketjussa ja lisätä vastuullisesti tuotettujen tuotteiden osuutta valikoimassa. Yrityksen Print On Demand -palvelumalli toimii edelleen kulmakivenä turhien tuotteiden välttämisessä.

    Läpinäkyvä ketju varmistaa toimitusketjun vastuullisuuden. Tavoitteena on huolehtia, että toimittajat sitoutuvat eettisiin toimintaohjeisiin ja riskimaatoimittajien vastuullisuus varmistetaan säännöllisillä auditoinneilla.

    Ihmiset ensin nostaa henkilöstön hyvinvoinnin keskiöön. Tavoitteena on parantaa henkilöstötyytyväisyyttä, vähentää sairauspoissaoloja ja kehittää henkilökohtaisia oppimispolkuja työntekijöille.

    Kestävä kasvu yhdistää vastuullisuuden ja liiketoiminnan menestyksen. Tavoitteena on varmistaa kannattava liiketoiminta, raportoida avoimesti ja läpinäkyvästi sekä saavuttaa ulkoista tunnustusta vastuullisuustyölle.

    ”Nämä neljä teemaa kattavat systemaattisesti ne vastuullisuuden osa-alueet, joilla on suurin merkitys toiminnallemme. Sen sijaan että tekisimme kaikkea vähän, keskitymme niihin asioihin, joilla voimme todella vaikuttaa”, kertoo Innoflamen vastuullisuuspäällikkö Mika Henttonen.

    Konkreettiset toimet käynnistyvät heti

    InnoImpact-ohjelma ei ole vain suunnitelma, vaan se systematisoi ja vahvistaa vastuullisuustyötä, jota Innoflame on jo vuosia tehnyt, ja nostaa sen uudelle tasolle selkeillä tavoitteilla ja mittareilla.

    Ohjelma etenee hallitusti tulevina vuosina. Tavoitteena on laajentaa vastuullisuustoimenpiteitä vaiheittain ja vahvistaa entisestään Innoflamen asemaa toimialan vastuullisuuden edelläkävijänä.

    ”Haluamme, että asiakkaamme voivat luottaa siihen, että teemme vastuullisia valintoja. InnoImpact-ohjelma antaa meille työkalut ja tavoitteet, joilla sen varmistamme”, Henttonen summaa.

    InnoImpact-vastuullisuusohjelma on koko henkilöstön saatavilla, ja sen toteutumista seurataan säännöllisesti. Ensimmäinen edistymisraportti julkaistaan vuoden 2026 aikana.


    Lue lisää Innoflamen vastuullisuustyöstä: Vastuullisuus – Innoflame

    Innoflame Oy

    • Innoflame on valtakunnallisesti toimiva yritysten brändituotteisiin, henkilöstölahjoihin ja työvaatteisiin erikoistunut suomalainen yritys.
    • Tarjoamme asiakkaillemme räätälöidyn verkkokaupan, jonka avulla tuotteiden tilaaminen ja hallinnointi on kustannustehokasta ja helppoa. Olemme rakentaneet tähän mennessä 485 verkkokauppaa.
    • Toimimme Suomessa 11 eri paikkakunnalla: Helsinki, Tampere, Pori, Turku, Oulu, Lahti, Jyväskylä, Seinäjoki, Kokkola, Salo ja Somero.
    • Innoflame on kasvanut alan johtavaksi toimijaksi paitsi orgaanisesti myös yrityskauppojen kautta: yhtiöön ovat liittyneet Boom Finland, Griippi, Sanser, High Peak, Loihe ja Promopaja.
    • Innoflame Group työllistää 110 henkeä ja yhtiön ennustettu liikevaihto vuodelle 2024 on noin 45 miljoonaa euroa.

    01.10.2025