• Ajankohtaista
  • Tietosuojaseloste – julkisen verkkokaupan asiakkaat

    Etusivu / Tietosuoja Innoflamessa / Tietosuojaseloste – julkisen verkkokaupan asiakkaat

    Innoflame Oy:n tietosuojaseloste kuluttaja-asiakkaille.
    Seloste päivitetty 1.10. 2025.

    Tietosuoja yleisesti

    Tietosuoja Innoflame Oy:n toiminnassa:

    • Asiakkaiden yksityisyys on toiminnassamme hyvin tärkeää ja sitoudumme suojaamaan henkilötietojen yksityisyyttä sekä käsittelemään henkilötietoja asianmukaisesti ja korkealaatuisesti kaikissa käsittelytilanteissa. Teemme säännöllisesti työtä sekä tietosuojan että tietoturvan osalta ja kehitämme toimintaamme parantamaan näitä osa-alueita ja kokonaisuuksia
    • Tietosuojaselosteet ovat kaikkien saatavilla internetsivuillamme sekä tarvittaessa toimitamme tiedot pyynnöstä rekisteröidylle. Tietosuojadokumentaatiota voidaan päivittää tarvittaessa ja muutoksista ilmoitamme verkkosivuilla. Tietosuojaselosteen muutospäivämäärä on mainittu tietosuojaselosteessa
    • Seuraamme aktiivisesti alan tietosuojakäytänteitä ja huolehdimme henkilökunnan tietosuojaosaamisen korkeasta tasosta. Osaamisessa huomioidaan henkilön rooli ja mikäli toimenkuvaan kuuluu merkittävissä määrin henkilötietojen käsittely, silloin osaamisen on oltava korkealla tasolla

    Henkilötietojen käsittely:

    • Olemme analysoineet henkilötietojen käsittelyä ja siihen liittyviä prosesseja toiminnassamme. Henkilötietojen käsittelystä on laadittu organisaation sisäinen käsittelytoimiseloste. Niistä tilanteista, joissa käsittelyn oikeusperusteena on oikeutettu etu, on laadittu tasapainotesti, jolla on varmistettu oikeutetun edun asianmukaisuus. Henkilötietojen käsittelyssä huomioidaan riskiperusteisuus ja henkilötietojen käsittelyyn liittyviä uhkia ja riskejä arvioidaan säännöllisesti. Vaikutustenarvioinnit on tehty, mikäli olemme tunnistaneet käsittelystä aiheutuvan korkean riskin rekisteröidylle.
    • Henkilötietoja ei käsitellä tai säilytetä tarpeettomasti ja kaikki tarpeettomat tiedot poistetaan. Myös henkilötietojen käsittelijät on rajattu ja tietoihin pääsee ainoastaan sellaiset henkilöt henkilökunnastamme, joiden työnkuva vaatii tietojen käsittelyä. Henkilötietojen käsittelyä eri järjestelmissä on myös rajattu eri roolien avulla, jolloin käytössä on ainoastaan se henkilötieto, jota kulloinkin tarvitaan.
    • Henkilötietojen käsittely tapahtuu tietosuojaperiaatteiden mukaisesti, jotka huomioidaan käytännön tasolla toiminnassamme ja olemme kouluttaneet henkilökuntamme toimimaan periaatteiden mukaisesti.

    Tietoturva:

    • Henkilötietojen käsittelyyn liittyvien prosessien lisäksi olemme kiinnittäneet huomiota teknisiin ratkaisuihin ja huolehdimme siitä, että käytössämme on vain turvallisia teknologioita.
    • Velvoitamme, että kaikki alihankkijamme ja sopimuskumppanimme täyttävät laatuvaatimuksemme.
    • Huolehdimme siitä, että palomuuri- ja virustorjuntaratkaisut ovat ajan tasalla kaikissa laitteissamme
    • Olemme ottaneet käyttöön monivaiheisen kirjautumisen
    • Henkilökuntamme on koulutettua ja käytettävät järjestelmät ja laitteet ovat luotettavia ja ajantasaisia
    • Tuotekehitystyötä teemme jatkuvasti, jolla voimme varmistaa tietoturvan ajantasaisuuden

    1. Rekisterinpitäjä ja vastuuhenkilö

    Innoflame Oy (y-tunnus: 1055712-8, VAT-numero: FI10557128)
    Kornetintie 3
    00380 Helsinki
    Puhelin: 020 7433 600

    Yhteydenotot tietosuoja-asioissa: tietosuoja@innoflame.fi

    2. Rekisterin käyttötarkoitus

    Innoflame Oy toimii rekisterinpitäjänä Innoflame Oy:n ylläpitämistä kaupoista tilanneiden kuluttaja-asiakkaiden suhteen.


    Miksi keräämme tietoja ja millä perusteella niitä käsittelemme:

    • Keräämme ja käsittelemme vain sellaisia henkilötietoja, jotka ovat tarpeen asiakassuhteen ylläpitämiseksi tai palveluidemme ja tuotteidemme toimittamiseksi.
    • Henkilötietoja käsitellään eri oikeusperusteiden pohjalta. Käytettävät oikeusperusteet löytyvät oheisesta taulukosta:
    • Kun käsittelyn perusteena on oikeutettu etu, olemme laatineet näistä käsittelytoimista oikeutetun edun tasapainotestin, jonka avulla varmistetaan käsittelyperusteen asianmukaisuus.


    Mistä keräämme henkilötietoja

    • Henkilötietoja kerätään rekisteröidyltä itseltään. Rekisteröity antaa tarvittavat tiedot tilauksen yhteydessä.
    • Tietoja säilytetään vain sen ajan, kun se on tarpeellista käyttötarkoituksen mukaisen tarpeen toteuttamiseksi. Tietojen säilytysaikoihin vaikuttavat sekä liiketoiminnalliset tarpeet että lakisääteiset velvoitteet


    Henkilötietojen säilytysajat ja oikeusperusteet:

    Käsittelyn tarkoitusOikeusperusteSäilytysajat
    Verkkokauppatilauksien
    toimittaminen
    SopimusTilaustietoja säilytetään yksi vuosi
    Asiakkuuksien hallintaSopimus, oikeutettu etuSopimuksen kesto + 5 vuotta


    Mitä tietoja keräämme

    • etu- ja sukunimi
    • yhteystiedot (osoite, puhelinnumero, sähköpostiosoite, maa)
    • palvelujen käyttämiseen liittyvät tunnistautumistiedot, tunnistetiedot ja sähköisen viestinnän tunnistamistiedot
    • suostumus markkinointiviestintään
    • laskutukseen liittyvät tiedot
    • valittu maksutapa ja maksuvälineiden yksilöintitiedot sekä ostojen tiedot
    • asiakkuuteen liittyvä yhteydenpito
    • suoramarkkinointiluvat ja – kiellot sekä markkinoinnin kohdentamiseen liittyvät tiedot
    • käyttäjäanalyysitiedot
    • edellisten, yksilöityjen tietojen muutos/lokitiedot


    Miten toimimme tietojen siirtojen tai luovutusten suhteen

    • Luovutamme tietoja vain voimassa olevan lainsäädännön sallimissa ja velvoittamissa rajoissa. Yrityskauppojen tai yhteensulautumisten yhteydessä ostava osapuoli voi saada pääsyn asiakastietoihin,
    • Henkilötietojen käsittelyssä voimme käyttää kolmansia osapuolia, jotka toimivat henkilötietojen käsittelijöinä. Jokaisen henkilötietojen käsittelijän kanssa olemme laatineen henkilötietojen käsittelysopimuksen.
    • Tietoja ei siirretä Euroopan unionin tai Euroopan talousalueen ulkopuolelle, ellei siirtämiseen ole välitöntä tarvetta, esimerkiksi palvelun teknisen toteuttamisen vuoksi. Tällöin rekisterinpitäjänä huolehdimme tietosuojan tasosta lainsäädännön edellyttämällä tavalla ja varmistamme korkean tietosuojatason sopimuksin. EU:n tai ETA-alueen ulkopuolisissa siirroissa varmistetaan aina asianmukainen siirtomekanismi.


    Miten voin käyttää rekisteröidyn oikeuksiani

    • Rekisteröidyn oikeuksien käyttämiseen vaikuttaa se, millä oikeusperusteella kulloinkin henkilötietoja käsitellään. Sellaisia henkilötietoja, jotka ovat välttämättömiä tässä selosteessa määriteltyjen käyttötarkoitusten toteuttamiseksi, tai joiden säilyttämistä laki edellyttää, ei voida poistaa.
    • Voit käyttää oikeuksiasi täyttämällä verkkosivuiltamme löytyvän Rekisteritietojen tarkastuspyynnön tai Rekisteritietojen korjausvaatimuksen.


    Mitä rekisteröidyn oikeudet tarkoittavat

    Sinulla on oikeus:

    • saada tietoa henkilötietojen käsittelystä
    • tarkastaa tietosi
    • oikaista tai korjata tietojasi
    • pyytää tietojen poistoa (oikeus tulla unohdetuksi)
    • rajoittaa tietojen käsittelyä
    • vastustaa tietojen käsittelyä
    • siirtää tiedot järjestelmästä toiseen
    • olla joutumatta automaattisen päätöksenteon kohteeksi


    Keskeisimmät rekisteröidyn oikeudet oikeusperusteiden mukaisesti:

    TarkastusoikeusOikaisuoikeusPoisto-oikeusRajoittaminen ja vastustaminen
    Sopimusxxxx
    Suostumusxxxx
    Lakisääteinenxxx
    Oikeutettu etuxxxx
    • Mikäli koet, että henkilötietojesi käsittely ei ole asianmukaista, sinulla on oikeus kääntyä asiassa tietosuojavaltuutetun puoleen. Löydät tietosuojavaltuutetun yhteystiedot tietosuojavaltuutetun verkkosivuilta: https://tietosuoja.fi/yhteystiedot.